شروع زندگی

هرچی میخوای

شروع زندگی

هرچی میخوای

موز: میوه  مبارزه با  ایدز

ایران اکونومیست: دانشمندان می گویند ماده ای شیمیایی که در موز یافت می شود، ممکن است سلاحی قدرتمند برای مقابله با ویروس HIV باشد.

به گزارش ایرنا از بی بی سی، محققان می گویند پروتئین گیاهی که به طور طبیعی در موز یافت می شود، به اندازه دو داروی ضد HIV که در حال حاضر در دست آزمایش است، در مهار گسترش این ویروس در بدن انسان موثر است.
آنها می گویند که کشف جدید آنها ممکن است نهایتا منجر به تولید میکروبسیدهای ارزان قیمت تری شود.
اطلاعات به دست آمده در نشریه "شیمی بیولوژیکی"، منتشر شده است.
محققان اذعان دارند که دستیابی به سلاح های جدید برای جنگیدن با ویروس HIV امری ضروری است.
در ازای هر نفر که داروهای حیاتی ضد ویروس ایدز را دریافت می کند، بیش از دو نفر به حاملان این ویروس تبدیل می شوند.
محققان می گویند مطالعه در حوزه لسیتین ها از جمله حوزه هایی است که احتمال می دهند منجر به نتیجه های مثبت در زمینه درمان ایدز شود.
ماده های شیمیایی که در گیاهان یافت می شود، به طور موثری جلوی گسترش عفونت را می گیرد. محققان می گویند لسیتین ها این کار را با غلبه بر HIV و جلوگیری از ادغام این ویروس با سلول انجام می دهند.
گروه تحقیق از دانشگاه میشیگان معتقد است اگر بتوان با استفاده از میکروبیسیدهایی که از این پروتئین گیاهی تولید شده، احتمال آلودگی را کاهش داد، روشی نسبتا کم هزینه، به ویژه برای کشورهای در حال توسعه، کشف شده است.
یکی از بزرگترین مزایای استفاده از لسیتین این است که این ماده شیمیایی تکثیر ویروس HIV را مهار و احتمال مقاومتر شدن آن در برابر درمان های موجود را کاهش می دهد.
با این که سال ها طول خواهد کشید که نتیجه این تحقیق روی بیماران مورد آزمایش قرار بگیرد، محققان می گویند حتی میکروبیسیدی که تا حدودی موثر است ممکن است جان بسیاری را نجات دهد.
بنا به تخمین آنها اگر برای سه سال، بیست درصد از افراد را با میکروبیسیدی که با پروتئین گیاهی تولید شده و فقط شصت درصد کارایی دارد، تحت درمان قرار داد، از آلودگی دو و نیم میلیون نفر به این ویروس جلوگیری شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد