شروع زندگی

هرچی میخوای

شروع زندگی

هرچی میخوای

سارقان به .......

ایران اکونومیست: دومین سرقت مسلحانه از یک طلافروشی بازار قیصریه طی دو ماه اخیر تحصن بازاریان بازار زنجان را در پی داشت.

به گزارش تهران امروز، ساعت 19:30 شب گذشته چهار مرد مسلح سوار بر یک خودرو پراید سفیدرنگ جلوی این بازار توقف کرده و با ورود به بازار در راسته بازار پایین زنجان به یک مغازه طلافروشی دستبرد زدند.
به گفته وجیه‌الله موسوی، معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان زنجان، این واقعه ساعت 19:50 به پلیس 110 اطلاع داده شد و فرمانده انتظامی شهرستان زنجان به همراه نیروهای خود چهار دقیقه بعد در محل سرقت حاضر شدند. بازار زنجان به هم ریخته بود و کسبه و مردم پریشان و مضطرب از یکدیگر چه و چگونگی ماجرا را سوال می‌کردند.
طبق گفته‌های شاهدان، جسد حاج نصرت معبودی از کسبه این بازار نیز گوشه‌ای افتاده و با پارچه‌ای روی صورت او را پوشانده بودند. یکی از ده‌ها گلوله‌ای که یکی از سارقان مسلح برای ترساندن مردم و کسبه از اسلحه « ژ3» خود رها کرده بود بر بدن این مرد نشست و جان او را در دم گرفت. دو مامور پلیس نیز که با مردان مسلح درگیر شده بودند هم زخمی در گوشه‌ای افتاده و از درد به خود می‌پیچیدند. هر دو نفر گلوله خورده بودند.
در این حال سارقان پس از این بلبشوی خونین به سمت خیابان راه افتاده و از محل گریخته بودند. یکی از شاهدان می‌گوید: سارقان چهار نفر بودند، یکی از آنها گرد فلفل را داخل طلافروشی پاشید. سپس دو نفر دیگر شیشه‌ها را شکستند و طلاها را از داخل ویترین برداشته و پا به فرار گذاشتند. دقایقی بعد ما وارد این مغازه هم شدیم شدت پخش گرد فلفل به قدری بود که گلویمان می‌سوخت و نمی‌توانستیم نفس بکشیم. ساعتی بعد ماموران در بازار مستقر شده و کمی از التهاب حاکم بر بازار و بازاریان کاسته شد.
رئیس هیات امنای بازار بزرگ زنجان با گله از پلیس زنجان گفت: بعد از حادثه یک ماه گذشته بازار قیصریه زنجان، انتظار داشتیم مسئولان با موضوع امنیت بازار برخورد فعالانه‌تری داشته باشند. علویون به وعده نصب دوربین‌های مداربسته در این بازار اشاره کرد و افزود: در یک ماه اخیر جلسات متعددی با مسئولان امر داشتیم که قول‌های مساعدی را درخصوص تامین و نصب دوربین‌های مدار‌بسته در بازار داده‌اند اما متاسفانه این وعده‌ها تاکنون عملیاتی نشده است.
وی ادامه داد: نیروی انتظامی در بازار زنجان نیرو دارد اما بارها گفته‌ایم که این نیروها باید فعالانه‌تر به کار گرفته شوند. این بازار بیش از دو هزار کسبه دارد و قلب اقتصادی شهر محسوب می‌شود و وقوع این ناامنی‌ها و مواردی از این قبیل باعث افت اقتصادی این بازار شده است.
اشاره علویون دستبرد روز 30 بهمن‌ماه امسال به هشت مغازه همین بازار است. در این روز ماموران متوجه شدند، گروهی از سارقان حوالی بامداد وارد این بازار شده و با شکستن و تخریب کرکره‌ها به هشت مغازه هجوم برده ولی تنها مقداری پول را با خود برده بودند.
بعد از این سرقت فرماندار زنجان در جمع کسبه این بازار حاضر شده و سارقان را افرادی نامید که قصد ملتهب کردن فضا را دارند و از بازاریان خواست اجازه سوءاستفاده به این افراد را ندهند. وی ادامه داد: وقتی تنها کرکره هفت مغازه می‌شکند اما چیز زیادی به سرقت نمی‌رود باید دانست گروهی پشت این ماجرا هستند. این وظیفه نیروی انتظامی است که با این عوامل برخورد کند. ما به بازاریان اطمینان می‌دهیم که سارقان در اسرع وقت شناسایی و دستگیر می‌شوند. نصب دوربین و دزدگیر هم از اقداماتی است که می‌تواند از بروز اینگونه حوادث پیشگیری کند.
جانشین رئیس پلیس زنجان هم در جمع کسبه حاضر شده و با بیان اینکه با کسانی که در رابطه با امنیت استان کوتاهی کنند، برخورد خواهد شد، گفت: مشکلی که در بازار زنجان به وجود آمده تنها برای این است که در بین مردم نارضایتی ایجاد شود و هدف سارقان ایجاد ناامنی است.
اما محمدکاظم کاویانی، رئیس مجمع امور صنفی استان هم که در این تجمع شرکت داشت، خواهان پاسخگویی پلیس درباره این حادثه شد: سرقت 30 بهمن‌ماه هفتمین سرقت در طول چهار سال گذشته است، من از بازاریان می‌خواهم آرامش خود را حفظ کنند اما مسئولان امنیتی نیز باید در رابطه با این حادثه پاسخگو باشند.
وی افزود: چرا امنیت در بازار زنجان آنقدر وجود ندارد تا سارقان جرأت هجوم به این بازار را پیدا ‌کنند؟ کسبه از نحوه عملکرد ماموران انتظامی گله‌مندند و خواستار رسیدگی به وضع ناامن بازار هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد